vrijdag 30 januari 2009

Voetbalplaatjes


Als een paard van Troje zijn ze toch ons huis binnengekomen: de gratis voetbalplaatjes van de Albert Heijn. En wij hadden onze kinderen nog wel zo ingepeperd dat het onzin was om voor voetbalplaatjes naar AH te gaan. We gaan namelijk vrijwel nooit naar Albert Heijn en we zijn ook niet van plan om dat voor voetbalplaatjes te doen. Bij ons in het dorp is ook geen Albert Heijn. Wij hebben een Jan Linders en die had enkele maanden geleden een veel leukere actie: dierenplaatjes in samenwerking met het WNF. Uitermate leerzaam, niet commercieel. En de kinderen waren er dol op.

Niet dat wij onze kinderen geestelijk mishandelen of graag iets onthouden, maar we kunnen niet achter elke rage aanrennen. Dat moeten ze begrijpen en daar kunnen ze iets van leren. Maar goed, de rage is nu al enkele weken aan de gang en er zijn kinderen die nu al zoveel dubbele hebben, dat die zo goed als waardeloos voor hen worden. Die geven ze dus 'gratis' weg. Met een krul in de neus kwam onze zoon tussen de middag thuis: hij had een stuk of twintig voetbalplaatjes. Geduldig legde hij uit wie wie en wat wat was. Ik smolt van vertedering. Maar wat ik niet goed vond, was dat hij de foute uitspraak van Herakles van Tom Egbers overnam. Ja, dat begreep hij gelukkig.

'Mamma, wanneer ga je weer naar je werk?' vroeg mijn zoon vervolgens. Niet dat hij bezorgd was over mijn gezondheid, maar bij de vorige actie van de AH, de smurfenactie, hadden enkele van mijn collega's voor mij gespaard en ik had gezegd dat ik zou vragen of ze dat met de voetbalplaatjes ook konden doen. Als er collega's of vrienden of bekenden zijn die dit lezen en bij de Albert Heijn boodschappen plegen te doen: gaarne, die voetbalplaatjes.





(nog liever overigens: middeltjes tegen keel- en oorontsteking)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Gemene marketing van Appie is het. Ik ga er wel vaak heen maar wordt helemaal niet goed van al die vragen bij de kassa. Dan weer hamsteren, een andere keer weer wuppies.

Laat me toch met rust, zou ik wel eens willen gillen.

Die plaatjes zijn onweerstaanbaar. Als kind was ik ook het haasje. Je overwoog zelfs om te gaan stelen om van die zakjes van panini te kunnen kopen.

Hebzucht wordt geactiveerd.

Dat paard van Troje is wel een aardige beeldspraak in dezen :-)

Festina Lente zei

Ja, zum Kotzen, dat het zelfs brave jongetjes (!) als jij ertoe bijna toe bracht te gaan stelen!