Heb je het artikel wel gelezen: de andere kant wordt namelijk ook benadrukt:
Verslaafde werknemers (online games hebben de naam dat ze snel verslavend werken) zijn natuurlijk altijd een risico voor een werkgever, maar het afwijzen van gamers kan ook een risico zijn. Verschillende deskundigen zijn het er over eens dat gamers vaardige werknemers zijn die goed kunnen plannen, samenwerken en leiding geven. “Als je wilt weten hoe leiderschap in het bedrijfsleven er de komende drie tot vijf jaar uit gaat zien, moet u kijken wat gaande is in de online games”, schrijft de Amerikaanse communicatiedeskundige Byron Reeves in het rapport Virtual Worlds, Real Leaders voor IBM. Het is bovendien onrealistisch, schrijft de New York Times, om te verwachten dat je werknemers geen online games spelen. World of Warcraft heeft inmiddels wereldwijd 11 miljoen abonnees en ook andere spellen trekken grote aantallen spelers.
(En zie de reacties eronder).
Wat mijn kinderen betreft: zij scoren op school zeer goed voor Engels, waarschijnlijk o.a. omdat ze op Runescape zitten. De Nederlandstalige Runescape, waar tegenwoordig reclame voor gemaakt wordt op de televisie, vinden ze maar voor watjes ;-)
2 opmerkingen:
Ik vind van wel juist:
http://www.zbdigitaal.nl/2007/01/kids-are-alright-hoe-de-gamergeneratie.html
of
http://www.zbdigitaal.nl/2008/02/competenties-van-gamers-benutten-op-de.html
Het is maar hoe je het bekijkt...
Dag Edwin,
Heb je het artikel wel gelezen: de andere kant wordt namelijk ook benadrukt:
Verslaafde werknemers (online games hebben de naam dat ze snel verslavend werken) zijn natuurlijk altijd een risico voor een werkgever, maar het afwijzen van gamers kan ook een risico zijn. Verschillende deskundigen zijn het er over eens dat gamers vaardige werknemers zijn die goed kunnen plannen, samenwerken en leiding geven. “Als je wilt weten hoe leiderschap in het bedrijfsleven er de komende drie tot vijf jaar uit gaat zien, moet u kijken wat gaande is in de online games”, schrijft de Amerikaanse communicatiedeskundige Byron Reeves in het rapport Virtual Worlds, Real Leaders voor IBM. Het is bovendien onrealistisch, schrijft de New York Times, om te verwachten dat je werknemers geen online games spelen. World of Warcraft heeft inmiddels wereldwijd 11 miljoen abonnees en ook andere spellen trekken grote aantallen spelers.
(En zie de reacties eronder).
Wat mijn kinderen betreft: zij scoren op school zeer goed voor Engels, waarschijnlijk o.a. omdat ze op Runescape zitten. De Nederlandstalige Runescape, waar tegenwoordig reclame voor gemaakt wordt op de televisie, vinden ze maar voor watjes ;-)
Een reactie posten