maandag 4 september 2023

Keuzestress


Als je net als ik bij een meertje woont (in mijn geval de Lentse Plas), heb je bij mooi weer altijd last van keuzestress. Zal ik vandaag gaan zwemmen, kanoën of suppen? De mooiste dagen zijn die dat je alle drie kunt doen. Maar dan moet het wel weekend of vakantie zijn.

Gelukkig wordt de keuze soms vóór je gemaakt, bijvoorbeeld als het volle maan is; dan ga je natuurlijk met een hele club zwemmen in de avond. Plus een vuurtje stoken. En als het te hard waait, dan kun je niet suppen (wel kanoën op de sup, als je geen zin hebt om de kano op te blazen - we hebben wegens ruimtegebrek helaas alleen opblaasbare kano's).

Maar dat je op mooie dagen iets met of op het water moet, dat staat buiten kijf.

Ik begin onze professor Grieks dan ook steeds meer te begrijpen. Als we hem vroegen of hij het tentamen snel na zou kunnen kijken, zei hij steevast: 'dat ligt aan het weer'. Ik denk dat hij ook aan het water woonde. Maar of hij van zwemmen, kanoën, suppen of surfen hield weet ik niet. Misschien had hij wel een zeilbootje, wie zal het zeggen?

Hij had sowieso groot gelijk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Benijdenswaardig, wonen aan water dezer dagen!

Festina Lente zei

Ja echt een zegening!