vrijdag 1 januari 2021

Veni, vidi, vaccinatie



'Ik wil wel een statement maken met betrekking tot vaccinatie; misschien iets met een masker; masker....ja, ik heb het; ik maak een masker voor het masker!'

En zo werd het nieuwe iconische gezichtsmasker van Andreas Hetfeld in Nijmegen nóg iconischer door het voorbinden van een rood mondmasker met de naar de Romeinse oorsprong van het masker verwijzende woorden 'veni, vidi, vaccinatie'. Dat zal de gezichtmaskerkunstenaar vast ook gaaf vinden, dat zijn masker een mooie actualiteitsbonus krijgt, dacht de mondmaskerkunstenares Pauline.

Nou, niet dus. Andreas vond het maar niets. Hij is inmiddels dus ook al verwijderd.

Ik vond het eigenlijk wel grappig; het deed me denken aan de Pasquino (het sprekende standbeeld) in Rome, waar 's nachts satirische teksten op aangebracht werden door de bevolking als men het ergens niet mee eens was. Met de komst van Twitter is dat natuurlijk niet meer nodig; je kunt je de wandeling naar een iconisch beeld in de stad besparen. Alleen....op Twitter val je niet meer op, dus je moet toch met iets originelers op de proppen komen om je mening voor het voetlicht te brengen. 

En tractoren zijn zó 2020.....

Een fijn nieuw jaar gewenst. Kom, zie en overwin! O ja, en laat je vaccineren....




Geen opmerkingen: