zaterdag 26 november 2022

Het thuisdictee en Jeroen


Dit jaar heb ik het Groot Dictee weer gewoon thuis meegeschreven. Er was een klein kansje dat ik mocht afreizen naar Groningen, vanwaar het dit jaar werd uitgezonden, omdat ik reservekandidaat was. Van de zomer was ik namelijk bijna toegetreden tot het gilde van het toptaalteam door mee te doen aan het spelspel. Daarin kun je je kandideren voor live deelname aan het Groot Dictee, maar helaas, ik verloor in de tweestrijd van ene Jeroen Koster. Ik was daarmee een van de reservekandidaten, maar werd helaas niet opgeroepen.

Natuurlijk heb ik vandaag wel m'n ogen de kost gegeven tijdens het meeschrijven met het dictee met de liveradio en rondgekeken of ik mijn plaaggeest zag zitten, maar al gauw was ik meer op het dictee gericht dan op hem. Ik zag hem dus niet zitten. Op het eind was hij echter ineens vol in beeld, omdat hij tweede was geworden. Met twee fouten maar! Hij had mij van de zomer terecht verslagen; ik had er negen. Zoete troost....


Geen opmerkingen: