woensdag 9 november 2022

Maanzwemmen


Of ik me aan mijn nieuwjaarsvoornemen heb gehouden vroeg pas iemand. Jazeker, ik heb het de hele maand januari droog gehouden qua alcohol, en juist niet qua zwemmen. Ik zwem inmiddels twee à drie keer per week, ook nu de temperaturen dalen en ik vind het heerlijk!

Het gaat weliswaar ten koste van het roeien, maar ik ben toch geblesseerd, dus dat maakt niet zo veel uit. Zwemmen kan altijd. 

Heel af en toe wordt er door het lieve en knotsgekke clubje dat altijd in de Spiegelwaal zwemt en waar ik lid van ben geworden, in de avond gezwommen en bij voorkeur als het volle maan is. Gisteren was het weer zover. Niet compleet met vuurtjes, gitaren, trommels, drank en zang voor ná het zwemmen/ dippen zoals in februari en maart, maar wel met een zelfgemaakte midwinterhoorn door een van de leden van de groep. 

Heel sfeervol en ik hoop me nog lang aan mijn nieuwjaarsvoornemen te houden, voor het eerst trouwens dat dat me gelukt is. 

Hoe zit het met jouw nieuwjaarsvoornemen? Heb je je eraan gehouden of ben je je alweer aan het beraden op een nieuwe?