maandag 16 december 2019

Beds are burning

Eindelijk heb ook ik een Spotify-account. Dat had ik al eerder kunnen hebben, want we zijn met ons hele gezin volledig (internet, mobiel en televisie) klant bij KPN, en dan krijg je een Spotify-abonnement voor het hele gezin gratis, maar na vijf jaar heb ik het account ook eindelijk eens geactiveerd. En wat een plezier om playlists te maken en door de Spotify-suggesties nieuwe muziek te leren kennen! Een lijstje voor de top 2000 opstellen? Fluitje van een cent.

Maar vooral lekkere nummers van vroeger luisteren natuurlijk.

En dan stuit je vanzelf op nummers die je vroeger leuk vond. Een van die nummers is Beds are burning van Midnight Oil. Dat blijft toch wel een heel krachtig nummer; je hoeft maar een paar coupletten te veranderen en je hebt een prachtige klimaatprotestsong.

How can we dance
When our earth is turning
How do we sleep
While our beds are burning

The time has come
To say fair's fair
To pay the rent
Now to pay our share

Dacht ik in mijn naïeviteit. Blijkt dat dat lied al lang (2009) is ingezet voor een campagne tegen de gevolgen van ons klimaatvandalisme:



Maar toen sliep ik zeker nog....Enfin, het origineel is toch mooier!

Geen opmerkingen: