donderdag 12 september 2019

DuoLingo: Latijn


Ooit heb ik mezelf Italiaans geleerd via Duolingo, maar daarna heb ik de app een jaar of vijf links laten liggen. Geen zin in een nieuwe taal, of beter gezegd: daar geen tijd voor vrijgemaakt. En het Italiaans ben ik ook grotendeels weer vergeten.
Maar pas bereikte me het bericht dat je nu ook Latijn kunt leren leren via duoLingo. Helemaal gratis! Wie wil dat nou niet?

Ik kon me niet bedwingen, dus heb me weer aangemeld. Er bleek veel veranderd bij de app. Men wil nu bijvoorbeeld eerst je beginniveau vaststellen, voordat men je indeelt in een bepaalde moeilijkheidsgraad. En qua Latijn is dat lastig: ik heb het namelijk nooit actief leren spreken, dus weet echt niet uit m'n hoofd wat papegaai in het Latijn is. Legertermen en begrippen uit de filosofie, dat zou nog wel lukken, maar huis-, tuin en keukenlatijn? Hmmm.

Enfin, ik krijg nu weer de vertrouwde dagelijkse aanmoedigingsmailtjes van het groene vogeltje in m'n mailbox. Some things never change, of hoe zeg je dat in het Latijn?

Geen opmerkingen: