zondag 14 juli 2019

De blik van Tim Burgess


Heb jij het wel eens meegemaakt dat de zanger van een bekende band je publiekelijk aansprak en tegen je zei dat je mooi was? Nou, ik wel. Dus.

En de eer is te beurt gevallen aan Tim Burgess van de wereldberoemde band The Charlatans. Toen hij het laatste nummer van zijn optreden op Bospop aankondigde en ik enthousiast riep 'we want more!' (want ik vond ze echt heel goed), wendde hij zich tot mij en zei 'you are beautiful' en staarde me lang en betekenisvol aan. Ik weet niet wat hij gedronken of gesnoven had of dat hij zijn contactlenzen vergeten was in te doen, maar ik moest er wel een beetje van blozen. Als ik jong was geweest, zou ik me backstage hebben gemanoeuvreerd om te vragen of hij het echt meende, maar ja, ik ben oud en getrouwd, dus het had verder geen gevolgen, behalve dat ik me even jong en bijzonder voelde. Altijd fijn.

Zelf voelde hij zich op het podium vooral...relaxed. Hij ging op in z'n muziek, zoals dat hoort, en heeft tijdens het optreden een keer of vijf zijn smartphone gepakt om foto's en video's van het publiek te maken. En vervolgens live op Twitter te zetten (zie zijn twitteraccount op 12 juli).

Gewoon, omdat het kan. Heerlijke levenshouding. Misschien ook maar eens proberen, die transcedente meditatie die hij naar verluidt beoefent. Je schijnt dan dingen te zien die anderen ontgaan....



Geen opmerkingen: