donderdag 8 maart 2012

Draw Something


'Mamma, mag ik een hele leuke app op je iPad installeren?'
'Doe maar wat je niet laten kunt.'

En nu zit ik dus vast aan Draw Something, een soort online Pictionary. Anders dan bij Wordfeud kun je bij dit spel behalve punten ook munten winnen en met die munten kun je (pakketten) kleuren of bommen kopen. Die bommen kun je inzetten om letters op te blazen, zodat zo'n beetje alleen de relevante letters voor het te raden woord overblijven.

Maar ik wil helemaal geen munten, extra kleuren of bommen. En o ja, ik kan ook niet tekenen. Vandaar dat ik alleen met mijn kinderen speel, want anders schaam ik me diep. En we spelen vals, want de woorden die we niet kunnen tekenen, die schrijven we gewoon. En hup, weer 1,2 of 3 munten gratis.

Mooi toch? Voor de kinderen dan. En ze leren ook nog wat Engels, want het is (nog) niet in het Nederlands.

Het enige verdere voordeel van dit verslavende spel - mijn kinderen doen niets anders meer - is dat ik ze misschien weer eens kan verleiden tot het analoge spelletje Pictionary, waar ze al een paar jaar geen zin meer in hebben. Want zo ging het ook met Wordfeud: toen ze dat beu waren, gingen ze na jaren eindelijk weer eens Scrabble met me spelen.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ha ha, ik zie het al helemaal voor me.

Festina Lente zei

:-)