vrijdag 12 juni 2015

50 jaar getrouwd


Vandaag zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd. Vijftig jaar bij elkaar! Het klinkt als een miljoen jaar! Al die tijd alles met elkaar delen, kun je het je voorstellen?

Over pieken en langs dalen, altijd maar weer samen opstaan, werken, bidden, eten en naar bed gaan. Kinderen voeden en opvoeden, verjaardagen vieren, bruiloften bezoeken, kaarten, naar het café gaan, naar de kerk gaan, elkaar opmonteren, (gelukkig maar heel soms) in het ziekenhuis bezoeken, (helaas ook) begrafenissen afgaan....50 jaar met elkaar....en dat als een sterk merk.

Want een ster merk, dat zijn mijn ouders zeker. Taai en niet kapot te krijgen. Altijd klaarstaan voor iedereen, niets is te gek: halen en brengen, verhuizen, tuinieren, (met bloemen) versieren, op de kinderen passen, verven: u roept, wij draaien.

Niet alleen voor klusjes staan ze trouwens klaar, maar ook en vooral voor gezelligheid, eten, drinken en dansen.

Geen wonder dat ze zo populair zijn in elk dorp dat ze bewoond hebben.....

Ik wens ze nog vele vrolijke en gezonde jaren toe met elkaar. Ze zijn een voorbeeld. Mijn voorbeeld.

6 opmerkingen:

Wim zei

50 jaat is goud! Gefeliciteerd met je ouders, mooi eerbetoon.

harrieknip zei

Mooi gesproken. Proficiat voor je ouders en voor jouw gezin.

Festina Lente zei

Dank jullie! Morgen feest!

E* zei

Als ik aan mijn tante en oom denk, dan komt er een brede glimlach op mijn gezicht.
Want ze lachen veel, en maken vooral ook samen veel grapjes!!! Proficiat! xxx

Marina Noordegraaf .... zei

Ik heb een gevoel dat je op ze lijkt ... (gezellig, klaar staan, graag geziene gast :-))
Hoop dat het een mooi feest was!

Festina Lente zei

Dank je, maar aan mijn ouders is wat dat betreft niet te tippen hoor ;)
Het was een prachtig feest. Mooie locatie op de Worp in Deventer.