Soms denk je: wat zijn die sociale media toch geweldig! Een maandje geleden bijvoorbeeld: toen poste een vrouw (naar later bleek uit mijn straat, ik kende haar voordien niet) een oproep op Nextdoor: of mensen zin hadden om yoga te doen. En dan niet officieel, maar gewoon met z'n allen een zaaltje huren en iemand zoeken die op vrijwillige basis de lessen zou kunnen geven. Dan zouden we met z'n allen lekker de edele kunst van yoga kunnen beoefenen zonder dat dat ons veel geld zou gaan kosten.
Topidee, dacht ik, ik meld me aan! Maar of zoiets zou gaan lukken, daar had ik mijn twijfels over, want wie gaat er nou gratis yogales geven? Maar je zult het geloven of niet: twee yogadocenten meldden zich spontaan aan.
En inmiddels hebben we de eerste lessen al gehad, voor 2 euro per persoon per keer. Eigenlijk zou er de ene week op de woensdagavond en de andere week op de zaterdagochtend lesgegeven worden, maar nu blijkt dat de yogadocenten het zo leuk vinden, dat er toch élke woensdagavond en zaterdagochtend een les is (en soms nog een extra les in de week). En de lessen zijn goed en professioneel!
Het enige probleem is, dat zo'n dertig procent van de deelnemers niet komt opdagen als ze zich hebben opgegeven voor een les. Soms met (late) afmelding, en soms zelfs zonder afmelding.
Alsof (bijna) gratis betekent dat je je ook niet aan de basisfatsoensregels hoeft te houden. Hoe WERKEN deze breinen? Sowieso gaan we daar straks de oorlog niet mee winnen vrees ik.....
Ondankbare hondhoudingdames!
2 opmerkingen:
Dit komt mij heel bekend voor! Een van de redenen om het niet gratis te doen is juist het feit dat er heel makkelijk wordt afgezegd.
Ja, goedkope tarieven lokken blijkbaar goedkoop gedrag uit....
Een reactie posten