zondag 26 mei 2019

Game of thrones


Ik ben vaak een beetje laat met hypes. Zo ook met Game of Thrones. Heeft de rest van de wereld deze al helemaal uitgekeken, gesnikt omdat het de laatste aflevering bekeken heeft, en teleurgesteld omdat het zijn dochter Khaleesi heeft genoemd en het karakter in de loop van de serie steeds slechter wordt, moest ik er nog aan beginnen.

Maar daarvoor moest ik wel een HBO-abonnement hebben, dacht ik. En dan kan Netflix er wel even een tijdje af; we hebben toch zo'n beetje alles wat ons de moeite waard leek voorlopig wel gezien. Maar dat kan dus helemaal niet, een HBO-abonnement nemen in Nederland. Alleen via Ziggo. En we zitten al bij KPN. Wat nu? Illegaal downloaden dus? Net als mijn kinderen? *

Nee, dat gaat te ver. Voor goede content moet betaald worden. Anders wordt er nooit meer goede content gemaakt.

Een dvd-box dan, opperde iemand. Een dvd-box. Dat klinkt als iets uit een ver verleden. En daar heb je een dvd-speler voor nodig. Even op zolder kijken. Ja, we hadden er nog een. Dus de dvd-box gekocht. Seizoen 1 tot en met 7. Als je iets doet, moet je het goed doen.


Afstoffen die dvd-speler en gaan met die fantasybanaan.

Het was even wennen met die antieke techniek, en het piepte en kraakte een beetje, maar warempel, het lukte! Een week later hadden we het eerste seizoen gezien. We horen er weer bij! Nog maar 7 seizoenen. Voor als de winter gaat komen...

* Om misverstanden te voorkomen: mijn kinderen heb ik niet illegaal gedownload, maar eerlijk gekregen en het is nog goede content ook. Voordat u rare dingen gaat denken.

Geen opmerkingen: