zaterdag 4 januari 2014

Addisco


Mensen die het Grieks en Latijn tot leven willen brengen, daar heb ik altijd een zwak voor. En van de week kwam ik er weer een tegen: Casper Porton. Op Facebook. Via Saskia.

Casper Porton is een vrolijke classicus van rond de dertig, die vindt dat de klassieke talen niet behandeld moeten worden als dode talen, maar gewoon gesproken moeten worden. Hij geeft veel bijles en beginners- en gevorderdencursussen, met name ook aan volwassenen, en is bovendien sinds 2010 als docent klassieke talen verbonden aan de Kees Boeke school in Bilthoven.

Zijn lessen geeft hij als het even kan niet in het Nederlands, maar in het Latijn en hij probeert daarbij zo veel mogelijk gebruik te maken van ICT en speelsheid. Natuurlijk heeft hij als moderne classicus ook een website, een weblog, een Twitter-, YouTube- en Facebookkanaal. Allemaal onder de swingende naam Addisco: ik leer bij.
Want hij is erg open en gecharmeerd van het delen en leren van elkaar.

Lekker, daar krijg ik energie van. Disco!

2 opmerkingen:

Iudith zei

thanks, ik ga hem volgen, klinkt interessant!

Festina Lente zei

Een keer een ander geluid!