zaterdag 8 januari 2022

45 jaar en ouder

Ouder worden, het schijnt z'n voor- en nadelen te hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik (nog steeds) liever als een student van 20 jaar benaderd wil worden dan als oude vrouw. En misschien ben ik ook nog wel redelijk jong (lees: speels) van geest, de lichamelijke gebreken verraden toch wel dat ik langzaam een dagje ouder word. 

Dus toen ik m'n boosterprik ging halen, moest ik naar ingang 1, waar alleen 45-plussers welkom waren. Bij de deur stond een portier ons op te wachten met een stapel gezondheidsverklaringen. 'Heeft u deze al ingevuld? Anders kunt u dat nu doen. En trouwens, bent u ouder dan 45? Anders dient u zich naar ingang 2 te begeven.' Dat laatste zei hij overigens alleen tegen de vrouw die voor mij was, en tot mijn grote ontsteltenis niet tegen mij. Zie ik er dan echt al zo oud uit?

Maar goed, ik vulde braaf de gezondheidsverklaring in en begaf me naar de zich traag voortbewegende rij. Overal militairen - het straalde echt crisis uit. Zou dat bij ingang 2 ook zo zijn? Of wordt dat militaire vertoon de jeugd bespaard en worden zij door knappe influencers geprikt?

De soldaat die mijn gegevens moest controleren was - hoewel niet knap - wel aardig. Hij zei dat hij dezelfde koptelefoon als ik had, maar dan wel in het zwart; de oorkussentjes had hij al een keer vervangen, die kon je gewoon via Bol kopen. Daarna vroeg hij me nog net niet mee uit, maar verwees hij me door naar zijn M*A*S*H - collega, die me vakkundig de prik gaf. Hoe veel zou hij er al gegeven hebben, of was hij maar een beginneling? Ik durfde het niet te vragen en onderging het lijdzaam en na het uitzitten verliet ik vrolijk het gebouw.

Via uitgang 1, dat dan weer wel.

Geen opmerkingen: