zaterdag 25 januari 2014

Dubbelganger


Van de week kreeg ik op mijn werk een mailtje met de volgende vraag:
Ik ben op zoek naar Monique Schoutsen die in 2009 een artikel schreef in een feestbundel voor Jan Boogaarts (0ver Gajard?). Bent u de auteur? Kunt u mij de titel van het boek doorgeven?
Eh, nee, ik heb geen artikel geschreven in een feestbundel. Maar er is dus nóg een Monique Schoutsen in Nederland, een die in tegenstelling tot mijzelf wél artikelen schrijft. Nu wist ik al wel langer dat ik een naamgenoot had, want er hebben ook wel eens mensen gevraagd of ik de Hogeschool voor de Kunsten in Den Haag heb gedaan. Nee, dat is een andere Monique Schoutsen.

Maar nu blijkt er dus nog een derde te zijn, een die iets met psychologie te maken heeft (de mail kwam van een Nijmeegse professor in de psychologie). Of is het misschien Monique Schouten? Die heeft wel iets met psychologie te maken. Dan heeft de professor wellicht niet goed opgelet.

Of zou ik misschien in een vorig leven...

2 opmerkingen:

Leendert de Vink zei

Toch zijn die 'artikelen' op je blog toch echt van jou! Dus zijn er volgens mij twee Moniques die artikelen schrijven;-)

Festina Lente zei

Ja, daar heb je gelijk in. Maar het zijn geen wetenschappelijke artikelen helaas (of gelukkig)...