zaterdag 29 juni 2013

Bol en ik


Bol en ik, we kunnen maar niet echt vrienden worden. Natuurlijk is het een heerlijke service om even een boek op de site op te zoeken, even betalen en hups, het wordt de volgende dag bij je thuisbezorgd. Dat scheelt mooi een rit naar de boekhandel en daar heb ik al een paar keer mooi profijt van gehad.

Maar deze keer ging het een beetje mis. Ik kreeg van Bol namelijk de mededeling dat er iets niet goed was gegaan qua betaling via de bank en dat ik het boek opnieuw moest betstellen. O.K. dan. Kan gebeuren.

En wie schetst mijn verbazing: twee dagen later twee keer hetzelfde boek! Gatsie. Ja, ik kon er een terugsturen, maar wat een operatie is dat zeg! Inloggen op de site, daar ergens een retournummer vandaan zien te vissen, uitprinten, het retourformulier bij de factuur terug in de enveloppe doen, het retouradres van Bol uitprinten, dat op de enveloppe plakken, het retournummer op de factuur zetten en weet ik veel wat voor een handelingen nog meer.

'Als je iets vergeet, kan het zijn dat je retourzending niet in behandeling wordt genomen', stond er dreigend op de site. Nou, even alles dubbelchecken dan en door de brievenbus met het pakket (gelukkig lukte dat net, anders had ik het per pakketpost terug moeten sturen en helemaal naar het postkantoor moeten gaan, dat in ons dorp wegbezuinigd is, dus helemaal naar de stad, wat ik juist had willen vermijden).

Had ik het boek nou toch maar gewoon bij de boekhandel gekocht......

Geen opmerkingen: