dinsdag 24 juli 2012

Changing appartments

badkamer in het oude appartement
Als ik op vakantie ben, geniet ik graag van de stilte; er is immers al genoeg herrie op de wereld. Voor krekels en zeegeruis maak ik echter graag een uitzondering; die hoor ik graag, die horen als het ware bij de stilte. Ook een muziekje op de achtergrond vind ik geen probleem.

MAAR ALS ER OP HET VAKANTIEPARK ELKE NACHT TOT 4 UUR IN DE NACHT KEIHARD SLECHTE DISCO GEDRAAID WORDT, dan moet ik toch echt ingrijpen, want dat trek ik niet (dat wil zeggen: ik trek het wel, want ik doe gewoon het raam dicht, maar dan zeggen mijn huisgenoten weer dat ze meer last hebben van het ovengevoel dan van de muziek en bij mij is dat precies andersom). Dus heb ik zachtjes aan de bel getrokken bij de receptie; de baliemeneer zei dat het de volgende dag waarschijnlijk niet meer zo'n vaart zou lopen omdat het dan zondag was. En dat er verder geen klachten over waren; dat laatste kon ik me nauwelijks voorstellen omdat er toch heel wat families met kinderen op het park waren.

En natuurlijk was het zondagnacht niet minder erg. Dus ik weer naar de receptie, al iets minder vriendelijk. Er zat nu een andere meneer en die zei dat er meer klachten over waren geweest (zie je wel?) en schreef mijn klachten op, zodat hij ze aan de manager kon doorgeven.  'Dat is goed', zei ik, 'anders zal ik morgen de matrassen naar de receptie moeten slepen, want hier is het koel en hoor ik geen muziek.' De volgende dag om 10 uur mocht ik van de hiervan geschrokken baliemeneer terugkomen; dan zou ik met de manager kunnen spreken.

Helaas geen manager de volgende ochtend; wel mijn favoriete (want zeer sympathieke en ook nog eens Nederlands sprekende) baliemedewerkster. Nee, ze had de klachten gehoord; er waren zelfs al heel veel klachten geweest; het geluid kwam echter niet van het park, maar van de dit jaar gestarte nabij gelegen Beach Club.Ze had het volgende voorstel voor mij: wij mochten (als enigen) kosteloos verhuizen naar een groter gerenoveerd appartement met airco. Of ik daar oren naar had. Nou, wat dacht je?

En blij dat de kinderen waren! 'Kunnen we eindelijk weg uit die skeere hut'. Dat laatste viel overigens best mee, maar als je de foto's van de badkamers ziet, is er wel een klein verschil ja. Niets gewend, die kinderen.
badkamer in het nieuwe appartement

Geen opmerkingen: