zondag 17 juni 2012

iPaddiefstal


Soms lees je wel eens berichten die heel sneu zijn. Bijvoorbeeld het bericht over de diefstal van een grote hoeveelheid iPads bij de iPadschool-in-wording in Utrecht. Hoe zou de beveiliging daar geregeld zijn, vroeg mijn zoon zich af. Hangt het daar niet helemaal vol met camera's om diefstal te voorkomen? Gelukkig las ik dat de school in ieder geval goed verzekerd was en dat de iPads in kluizen lagen.. Maar ze moeten nu wel weer met boeken en schriften gaan werken tot de nieuwe iPads er zijn. Dat zal wennen worden!

Ondertussen krijgen wij - als onderwijsinstelling in de stad die de Applehoofdstad van Nederland gaat worden moet je wat - ook steeds meer iPads in de onze kantoren.

Hoe zou het eigenlijk met onze beveiliging en verzekering gesteld zijn, vroeg ik me af. Ik neem aan wel goed, want in onze UB staan boeken die per stuk duizenden iPads waard zijn.

Gelukkig maar, dat geeft een veilig gevoel. Want zelfs die zijn nog nooit gestolen.

Geen opmerkingen: