zaterdag 3 december 2011

Bol en Sint

Ik dacht: laat ik eens modern doen en m'n kado voor de surprise bij Bol bestellen. Helaas kreeg ik op 30 november een mail dat het kado (gewoon een papieren boek) helaas niet binnen de aangegeven levertijd van 8 dagen geleverd kon worden; dat ze verwachtten dat het artikel uiterlijk 7 december op het opgegeven adres bezorgd zou worden. 7 December? Dat zou veel te laat zijn! Pakjesavond was bij ons op 4 december.
En wie schetst mijn verbazing over het daarop volgende mailtje, gestuurd op 1 december: 'Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand artikel te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd artikel te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak'.

Hadden ze niet meteen bij de leverancier kunnen informeren? Dan had ik tenminste nog ruim de tijd gehad een ander kado te bedenken; nu werd het weer een afgezaagde iTunescard.

Bol, bedankt! Jullie krijgen van mij de roe in de schoen! En volgend jaar geen verlanglijstje.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Kan bol niets aan doen: ik verkoop ook 2e handboeken via bol. Ze hebben een goed systeem: met goede berichtgeving & deadlines. Maar als ik me daar als verkoper van een 2e handboek niet aan hou, of het boek kwijt ben dat iemand wil kopen, dan krijgt bol daar de schuld van. Ik heb ook wel eens te lang gewacht met verkoop accepteren, en na een paar keer heeft bol consequent al mijn boeken uit het systeem gekiept met de opdracht: zoek maar eens uit welke je nog hebt, dan kun je die boeken er weer op zetten. Heeft me wat dagen gekost om alles te ordenen en er weer op te krijgen, en ik doe nu beter mijn best.

Festina Lente zei

Ik heb ook wel eens goede ervaringen gehad met Bol, hoor,en zeker met tweedehandsboeken zullen het best ingewikkelde operaties zijn, maar dit net voor sinterklaas is niet prettig. Wellicht dat ze toch eerst bij de leverancier kunnen checken...

Reintje Senders zei

Ik heb een paar keer iets besteld via Bol en dat was binnen een dag thuis afgeleverd. Alleen is dat al vrij lang geleden dat ik m'n wachtwoord niet meer weet. Een nieuwe account aanmaken lukte niet, want het adres was al gekoppeld aan de vorige account waar ik de gegevens niet meer van weet.

Festina Lente zei

O ja, dat probleem ken ik!!

Els zei

Mijn avontuur met bol dit jaar liep net op tijd goed af. Boek besteld op 27 november, bericht gekregen dat het binnen 3 werkdagen zou worden afgeleverd. Vrijdag voor Sint nog niets! Zaterdag mailtje (verzonden om 01.20 uur am) dat het boek voor verzending was aangeboden. Grote opluchting toen 's middags de post aanbelde met het betreffende pakje.

Festina Lente zei

Ja, ik las je tweets mbt Bol en voelde me niet meer alleen....Wel spannend hoor! En mooi dat jij je kado wel op tijd kreeg!