zaterdag 25 september 2010

Hoesjes voor de leesbril

Gisteren was ik bij de kapper, ja bij de dorpskapper, niet bij de dure modekapper in de stad. Ik was er enorm trots op dat ik - ik moest immers mijn haren verven en weet dat ik dan inclusief knippen en drogen zo'n anderhalf uur kwijt ben - mijn leesbril had meegenomen voor de consumptie van de blaadjes. Dat soort dingen vergeet ik namelijk nogal snel.

En eindelijk was het zover: de verf was aangebracht en ik kon beginnen met het verslinden van de Weekends, de Linda's en de Viva's. Ik pakte mijn leesbril en zette hem op.

'Kopje koffie?' 'Ja, lekker.'

'Wilt u geen hoesjes voor de pootjes van uw leesbril?'

'De watte?'

'Ja, dan beschadigt de haarverf de pootjes van uw leesbril niet.'

'Ehh, doe maar dan'.

En er werden netjes twee hoesjes over de pootjes van mijn leesbril geschoven.
Cool. Ik ben benieuwd wat de modekapper uit de stad daar tegenover weet te stellen.

5 opmerkingen:

Astrid zei

Doet 'ie van mij ook altijd, in de stad ;-)

Bas van Houwelingen zei

Ben je niet bang dat je hoofd beschadigd door haarverf die ook je bril kan beschadigen?

Festina Lente zei

@ Astrid: het was helemaal nieuw voor mij!

@ Bas: geen vervelende vragen stellen....
Maar het schijnt tegenwoordig wel behoorlijk veilig te zijn en het wordt er weer uitgewassen.

De Eeuwige Bron zei

Echte hoesjes?
Die van mij knipt 2 vingers van een weggooihandschoen. Ook effectief.

Festina Lente zei

Precies!