zondag 14 februari 2010

Kubusweekend

Wel eens de wereld vanuit een kubus bekeken? Wij wel, sinds dit weekend. Niet dat we zo dronken zijn geworden dat we geen ronde vormen meer konden onderscheiden, maar we hebben in Rotterdam gelogeerd. In het Stayokay in de kubuswoningen. Zowaar een aparte ervaring.



Maar we zijn het weekend braaf in Den Haag begonnen, met een rondleiding in de Tweede Kamer, of liever gezegd in het Dudokcafé, de ministerkroeg waar geen minister te bekennen was. Ook in de Tweede Kamer hebben we geen minister gezien, maar we zijn wel uitgebreid gescand. En de rondleider deed erg zijn best om op Maxime Verhagen te lijken. Maar hij twitterde niet.



Daarna - als opwarmer voor de kubussen - hebben we het Esschermuseum bezocht.

Toen hadden we een beetje genoeg van al die hoekige vormen en zijn we in Rotterdam bij Bazar gaan eten. Als je ooit eens in Rotterdam komt, moet je daar beslist eens gaan eten. Ons beviel het in ieder geval zo goed dat we er gelijk de volgende dag weer zijn gaan lunchen. Geweldig eten en geweldige sfeer. Beetje duizend-en-één-nacht gevoel. Duizenden lampjes en kaarsjes (wie zou die toch allemaal aansteken?).


Maar de rest van de zondag was voor Boijmans van Beuningen. De kinderen vonden de afdeling met de surrealisten het leukst. Ter ere daarvan heb ik mijn avatar tijdenlijk veranderd!

7 opmerkingen:

schrijverdezes zei

En je zou nog langskomen... Maar ik snap dat je geen tijd had! Ja, Bazar is leuk, maar soms is er geen plaats, dus je had geluk.

Henk zei

Bazar is leuk. Er is ook een vestiging aan de Albert Cuyp in Amsterdam, maar de Rotterdamse Bazar vind ik sfeervoller.

Lekker geslapen in de kubus?

Festina Lente zei

@ schrijver: het was eigenlijk puur toeval dat we er langskwamen. De Stayokaymeneer had gezegd dat er in de Witte de Withstraat leuke eettentjes waren,maar de bazaar is echt fantastisch. Volgens S hebben ze er zeker ook een Iraanse kok in dienst!

@ Henk: ah, alom bekend dus die Bazar! In de kubus is het heerlijk slapen. En ook daar een leuke sfeer!

Reintje Senders zei

We gingen regelmatig met de afdeling van het Legermuseum naar het Dudokcafé. Altijd erg gezellig. Bazar ziet er leuk uit. Alleen jammer dat-ie in de Randstad zit en niet in het zuiden.

Festina Lente zei

Maar ALS je nog eens in de Randstad komt, is dit een leuke aanrader. Enne...in het zuiden hebben ze volgens mij heel veel heel leuke cafés, nietwaar?

Danniëlle zei

Ah, ik heb in de Bazar geslapen voordat ik de marathon liep. Wist ik veel dat de Witte de With straat wel erg druk was in het weekend... Gelukkig had ik de dagen ervoor heel goed geslapen en was mijn slapeloze nacht vooral te wijten aan marathon zenuwen :-)

Festina Lente zei

Hé, wat leuk, heb je in de Bazar geslapen; leuke plek lijkt met dat om te overnachten! Maar niet als je niet kunt slapen en de volgende dag een wedstrijd hebt....
Ik hoop iig dat de marathon goed is gelukt!