woensdag 17 februari 2010

Honden en twitter

Tot grote ergernis van onze kinderen hebben wij thuis geen hond. Maar veel families hebben wel een hond. En die vinden al dat geblaf misschien maar onbegrijpelijk. Want wat zegt die hond nou eigenlijk?

Wel, deze mensen worden nu op hun wenken bediend. Want onlangs is er een apparaatje ontwikkeld waarmee honden kunnen twitteren, dat wil zeggen: hun geblaf wordt door dat apparaatje omgezet in een tweet die aangeeft wat de hond wil zeggen (hij mist je, hij heeft honger etc.). Makkelijk toch? Je hoeft alleen maar een plaatje aan zijn halsband vast te maken en dat verbinding te laten maken met je pc.

Twitter: een hond kan de was doen, nietwaar Maurice?

8 opmerkingen:

schrijverdezes zei

O, wat vind ik dit toch leuk! En ik hou niet eens van honden (hoewel die op het plaatje wel heel schattig is) en maar een klein beetje van twitter (hoewel de jouwe wel heel schattig is).
Over de consequenties kun je wel even mijmeren...
p.s. Ik krijd een leuk verificatiewoord: sadsms

Henk zei

Het idee! Ik ga mijn oude hond maar niet lastigvallen met dat apparaat.

Festina Lente zei

Wel lief van jou hoor! En dan krijg je sadsms als verificatiewoord als dank! Mooi is dat!

Festina Lente zei

@ Henk: nee, dat klinkt heel zielig!

Wilma van den Brink zei

Cool! Een hond die kan twitteren. Toch maar eens nadenken om een hond aan te schaffen en dan niet zo'n agressief beest, want die tweets hoef ik niet te lezen (heb honger, waar blijft baasje, wat voor een ellende vind ik nu weer in mijn voerbak)... :-)

Festina Lente zei

Ja, precies, een labrador of zo. Of een poedel (die kunnen ook heel lief zijn, hadden wij vroeger thuis ook, best een stoer beest)...

Strangebrew zei

Onze hond is dement (denken wij) en als ze zou twitteren dan twittert (het lelijkste woord van het afgelopen decenium overigens)ze volgens mij om de vijf minuten dat ze wel een hapje eten zou lusten...
Daar zou ik dus helemaal knetter van worden, dus we gaan maar niet twitteren met Lucky...

Festina Lente zei

En met demente honden hebben ze dus weer geen rekening gehouden....
Bah, die commercie toch!
Sowieso een enorm nutteloze gadget natuurlijk.