zaterdag 14 november 2009

Museum Orientalis anderhalf jaar dicht


Wat is dat toch met die culturele instellingen in Nijmegen, verzuchtte ik pas al. En nu is daar weer het verhaal van een culturele instelling in het rijk van Nijmegen bijgekomen en wel het museum Orientalis. Dat heeft 57 man personeel (waarvan 20 man vast personeel) tijdelijk ontslagen en gaat anderhalf jaar dicht.

Triest, want het is een mooi museum, dat werkelijk prachtig gelegen is. Daar moet toch iets van te maken zijn? Ze zijn al getransformeerd van een Bijbels Openlucht Museum naar een museum dat meerdere religies belicht. Maar blijkbaar trekt dat toch te weinig bezoekers. Door verkeerd bestuur? Volgens verschillende reaguurders in ieder geval wel. Anderen wijten het exploitatietekort vooral aan de gemeente, die te weinig geld uittrekt om dit museum, dat een brug wil slaan tussen te religies, te steunen.

Rond de kerst zijn ze in ieder geval een weekje open. Misschien toch maar eens gaan. Om ze een hart onder de riem te steken.

4 opmerkingen:

Strangebrew zei

Doen ze nog wel een avondopenstelling met chocomel en lampionnen? Dan ga ik mee!

Festina Lente zei

Hierbij afgesproken! Volgens mij de 3 kerstdagen. Ik ben nog nooit geweest rond kerst, dus jullie mogen onze gids zijn....

mediathecaris zei

Ik zal dit bericht doorspelen naar een oudcollega van mij die daar diverse keren voorgelezen heeft en dit museum een goed hart toedraagt.

Ik vond hetzelf ook een prachtig museum. Ben daar met de kinderen ook geweest vooral het buitenmuseum vonden ze toen interessant.

Heel jammer

Mieke

Festina Lente zei

Zeker! En nu maar hopen dat ze na anderhalf jaar versterkt terugkomen...