woensdag 19 augustus 2009

Spinnen en hitte


Wat mij betreft gaan sport en hitte niet echt samen, vandaar dat ik er heel trots op ben dat ik gisterenavond ben gaan sporten. Spinnen wel te verstaan, een van de meest zweetopwekkende sporten die ik ooit heb beoefend.

En aangezien het sportcentrum waar ik de sport beoefen een zomerrooster draait (normaal ga ik nooit op dinsdagavond sporten, maar ik had geen keus, de andere tijden waren al bezet), kreeg ik een andere instructeur dan normaal. Een jong gastje met een hoog stemmetje. Ik moest wel even aan hem wennen, maar hij bleek fenomenaal; hij was niet alleen sportinstructeur, maar tegelijkertijd oook DJ:

'En nu een nummer uit 1995, speciaal voor jullie'.
'En nu een cover, van een nummer van Deep Purple; mensen boven de 30 weten misschien nog hoe dat nummer heet, ik ken alleen de cover'.*
'Bij dit laatste nummer mogen jullie fijn jullie ogen sluiten en meegaan in het heerlijke ritme van de muziek'.

Tussendoor had hij natuurlijk ook nog aansporingen als 'kom op, het is jouw uitdaging, het is jouw resultaat' en een stukje techniekles. Zo kennen we nu allemaal de pedal stroke en snap ik nu eindelijk wat mijn vrijdagmiddagjuf bedoelt met 'trek en duw' als we moeten klimmen.
De andere aansporingen van mijn vrijdagmiddagjuf zoals 'kost je moeite nu, hè' had ik al wel meteen door, want die waren zeer gelijkend op de opmerkingen die mijn gymjuf vroeger maakte.

Ik ga 'm vaker proberen, die dinsdagavond.

Zeker nu ik op vrijdagavond ook al Zumba ga doen. Tenminste, daar heeft mijn buurvrouw mij voor opgegeven.....

* ik wist meteen om welk nummer het ging, namelijk smoke on the water; bleef echter even in dubio of ik het goede antwoord zou geven, want dan wist iedereen dat ik boven de 30 was, maar aan de andere kant had ik nog nooit een popquiz gewonnen, dus aangezien niemand anders het wist, hoewel er een paar heren van minstens boven de 50 aanwezig waren, heb ik dat laatste aspect maar laten prevaleren.


Geen opmerkingen: