vrijdag 8 mei 2009

Weekend at Waikiki


een echte amateuropname!

Heb je dat ook wel eens? Van die associaties? Ik heb dat bijvoorbeeld met Wiki. Bij het woord Wiki moet ik altijd denken aan Weekend at Waikiki, een Fries/Gronings studentenbandje met wat kleine hitjes. Ik heb de band pas maar eens gegoogled en zowaar, hij bestaat nog! En wat ik niet wist: een van de bandleden is later 'getransformeerd' tot (de veel bekendere) Junkie XL!

De site van de band is heel gastvrij; al hun nummers staan er gewoon afspeelbaar op. Mooi. Die LP's van WaW kan ik dus ook weggeven. Aan wie? Dat weet ik niet. Ik weet niet of er IEMAND geïnteresseerd is in de band Weekend at Waikiki. En of er IEMAND eigelijk nog wel LP's draait. Alleen diehards en retro-freaks? Mensen die het geluid en het gevoel van het opzetten van de plaat missen? Nou ja, ik kan het me eigenlijk ook wel weer voorstellen. Maar mijn huis is gewoonweg te klein voor de LP's (en niet alleen LP's). Daarom wil ik zo veel mogelijk digitaal.

Een tijdje lang hebben 'Netje' (een vriend van mij) en ik de band voor de grap overal gepromoot - ik spreek over zo'n twintig jaar terug. Zelfs de DJ van de Elegast wilde The Valley af en toe wel eens draaien. Ja, omdat we vaste klanten waren natuurlijk. Maar alleen helemaal op het einde, als de meeste mensen al weg waren.

En toch is het nummer best fijn om op te zetten als je boos bent, als je het gevoel hebt van 'I've reached the limit, I'm angry'. Voor die stemming moet je altijd een paar nummers hebben klaarstaan. Voor blije gevoelens ook, en wel in veel grotere getalen. En niet alleen van Weekend at Waikiki.

Sing out loud!

2 opmerkingen:

Unknown zei

De naam had ik wel eens gehoord, maar de muziek nog nooit.

Niet helemaal mijn kopje thee, maar desalniettemin: muziek die je kunt draaien als je boos bent is belangrijke muziek :-)

Festina Lente zei

Het blijft idd een vrij amateuristisch bandje, aardig, meer niet. Maar de associatie raak ik van m'n leven niet meer kwijt...