dinsdag 7 april 2009

Wijn, yoga en spinnen

Gisteren voelde ik me een beetje als de Thermen van Caracalla: dooreengeschud. En wel omdat ik maar liefst twee keer gesport had.

Twee keer? Ja, twee keer. Een keer spinnen en een keer yoga. En yoga is echt wel sport en geen slapen. Dat merkte de vrouw die naast mij aan het proberen was yoga te beoefenen na drie glazen wijn. Het lukte haar maar niet om op één been te blijven staan! En linksom en rechtsom - iets waar ze normaal al enige moeite mee heeft - lukte ook niet zo goed. We botsten regelmatig, maar het was wel heel gezellig. Ik geloof echter niet dat ik haar voorbeeld ga volgen.

En voor de spinning al helemaal niet! Het was deze week 'de week van de hartslag' bij het sportcentrum. Ter ere daarvan kregen we allemaal een hartslagmeter om. En een supersonisch horloge (van wel 200 euro per stuk!), waarop je je hartslagpercentage kon meten. Ik voelde me het prettigst bij de hartslag van 50%, maar het was de bedoeling dat je langzaam naar 60% ging en door naar 70%, 80% en 90%; op een gegeven moment zat ik daar zelfs boven. Nou ja, op een bepaalde manier was het ook wel opwindend om steeds op je klokje te kijken op hoeveel procent van je hartslag je nu weer zat. Maar wat was ik blij dat ik deze keer wèl een bidon met water bij me had!

De muzieksmaak van de maandag-spinning-docent was trouwens wel anders dan die van de vrijdag-spinning-mevrouw. Draait de vrijdag-spinning-mevrouw vooral veel Spaans- en Italiaanstalige muziek, de maandag-docent draaide nota bene the Cult! Nou, dat trapte wel lekker door, met mijn gedachten bij Pinkpop 1986. Verder nog de Rolling Stones (!) en de Police. So put away your make up. Nou, die was er rond die tijd allang af!

Een absolute aanrader dat spinnen, als je tenminste wilt zweten. En van muziek genieten. Maar zonder wijn!

Geen opmerkingen: