zondag 26 april 2009

Nationale gedichtenwedstrijd

Wie wil er nou niet meedoen aan een nationale gedichtenwedstrijd? Daar wil iedereen toch aan meedoen? Vooral als je 10.000 euro kunt winnen! Als je een gedicht in wilt zenden, kost je dat 3 euro. Nou, grotere kans dan in de loterij toch?
In een radioprogramma heb ik Gerrit Komrij horen zeggen dat hij alle gedichten (ze hebben geen idee hoeveel er binnen zullen komen) zal lezen. Giel Beelen, die ook in de jury zit, heb ik dat niet horen zeggen, en Vrouwkje Tuinman ook niet. Maar die heeft weer een hele leuke naam.

Ik zou het gezicht van Gerrit Komrij wel eens willen zien, als hij een gedicht van mij zou lezen. Hij zou zich waarschijnlijk een hoedje schrikken. Ik zal eens vragen of het extra geld kost als je een filmpopname van GK krijgt bij eerste lezing van je gedicht.

Geen opmerkingen: