woensdag 25 maart 2009

Mindmagazine

Ik had het weer eens gedaan: een papieren tijdschrift gekocht. En dat terwijl ik zo min mogelijk nieuw papier meer in huis wil hebben, omdat we er al zoveel gratis van krijgen. Maar ja, je wilt toch iets te doen hebben als je in je zonovergoten tuin zit en alle tuinwerkzaamheden al verricht hebt.
En het was weer eens lekker, een zweverig magazine doorbladeren. Minstens een maal per jaar heb je daar (als vrouw?) behoefte aan. Ik denk niet dat ik volgende maand weer het Mindmagazine ga kopen, want dan vind ik het vast weer te veel van hetzelfde. Ik ken mezelf.

Maar goed, deze keer stonden er leuke weetjes in, bijvoorbeeld dat mensen die net hun handen hebben gewassen, milder blijken te oordelen dan mensen met ongewassen handen. Ga ik dus vaker doen: handen wassen. Kijken of het helpt.

Verder aardige columns (waarvan er één een ode aan de bescheidenheid was; valt bij mij altijd in goede aarde), veel zelftestjes uiteraard, die je overigens ook online kunt maken, een verwijzing naar een site waarop je de schoonheid van het brein kunt bewonderen. Fascinerend om bijvoorbeeld eens een foto te zien van een brein dat door het herpesvirus is aangetast. Jakkie.

En last but not least natuurlijk: relatie- en versiertips. De mooiste uit deze reeks:

Als je die leuke man of vrouw wilt versieren, moet je vooral doen alsof je leest, ontdekten Britse onderzoekers. Mannen zijn het meest onder de indruk van een vrouw wanneer ze vertelt dat ze het nieuws op internet leest. En vrouwen van een man als hij beweert dat hij de autobiografie van Nelson Mandela heeft gelezen.

Aan de slag, dames en heren! Lezen!

Geen opmerkingen: