woensdag 3 december 2008

Foodblog

Footblog is uitgeroepen tot beste Nederlande blog van dit jaar. Ik had er nog nooit van gehoord, dus het werd tijd om er eens een kijkje te gaan nemen. Altijd leuk om een nieuw blog te bezoeken, alsof je voor het eerst bij iemand thuis komt, even de sfeer proeven, uit nieuwsgierighied in alle kamers kijken. Er zijn heel wat bewoners van dit blog, ik werd er eigenlijk een beetje duizelig van. Veel berichten over vet eten, mager eten, biologisch eten en vooral fout eten (er is bijvoorbeeld een rubriek 'neppers').
Uit nieuwsgierigheid besloot ik het polletje maar eens in te vullen. Ter aanvulling van de zin 'met kerst eet ik dit jaar' kon je kiezen uit een aantal mogelijkheden; ik heb maar gekozen voor vlees noch vis. Ik verwachtte - net als op het intranet van onze werkgever - meteen een uitslagje te zien met de percentagestand van dat moment. Niets hoor, de mededeling 'uitslag van deze poll: 8 december om 8.16 uur' verscheen op het scherm. Me dunkt dat ik dat hele blog dan al vergeten ben.
Een aardige rubriek vond ik wel 'koken kijken', maar dat kwam waarschijnlijk omdat het eerste filmpje dat ik daar op tegenkwam een oud filmpje van het Simplisties Verbond was (jagers jagen, kijk zelf maar op http://www.foodlog.nl/koken_kijken/ (even op de pleeknop drukken). Hè, mijn dag is weer goed.

http://www.foodlog.nl/

Geen opmerkingen: