dinsdag 30 december 2008

Facebook


Jawel, ik heb nu ook een account op Facebook. Niet dat ik dat per se wilde, maar mijn moeder was uitgenodigd om vrienden te worden door de dochter van haar zus uit Canada en wist bij God niet hoe je moest inloggen (je moet eerst inloggen/ een account aanmaken of hoe dat dan ook heet voor je vriend kunt worden). Zij stuurde de mail van vriendenverzoek naar mij toe, in de hoop dat ik haar verder kon helpen. Ik sta in ons gezin namelijk te boek als degene met de meeste verstand van sociale software; ze moesten eens weten!

Het lukte me uiteindelijk om een (zo mager mogelijk) account aan te maken. Niet dat ik mijn nicht vervolgens kon vinden, want er bestaan nog zo'n honderdvijftig vrouwen op Facebook die dezelfde naam als zij dragen. Een uitbreiding van de zoekopdracht met Canada leverde ook al niets op. Uit pure wanhoop mijn nicht gemaild: ik kan jou niet vinden, jij mij misschien wel? En ja hoor, zij vond mij met gemak (ik heb blijkbaar niet zoveel naamgenoten op deze wereld). Een uitnodiging om vrienden te worden, volgde al snel. Ik ben nu dus bevriend met mijn nicht uit Canada. En met haar zus, want denk niet dat het meteen ophoudt als je met een bekende vrienden bent geworden. O ja, en met een oom uit Belgiƫ (dat land schijnt niet echt te bestaan, de inwoners ervan wel?).

Ik heb er ineens 3 nieuwe vrienden bij; en ik heb al niet eens tijd voor mijn live-vrienden. Maar aan de andere kant: fijn om overzeese bekenden te hebben. Je weet maar nooit, als Nederland overstroomt of zo.......
Zo, en nu mijn moeder nog even op Facebook hijsen. Kunnen we misschien vrienden worden!

Geen opmerkingen: