zondag 30 november 2008

Vervolgens

Hoe zou het toch met Velocitas zijn? Zijn naam betekent dan wel snelheid, maar ik voel me nauwelijks door hem achtervolgd of ingehaald. Het doet me een beetje denken aan het verhaal van de schildpad en de haas.
Pas kreeg ik wel op andere wijze bericht van Velocitas; een van mijn onzichtbare volgers, laten we haar Katebee noemen, had een reactie willen plaatsen en kwam uiteindelijk op zijn e-mailadres uit. Snel (jawel) stuurde Velocitas het bericht naar mij door. Maar van Katebee hebben we - ondanks mijn uitgebreide uitleg over het plaatsen van reacties - niets meer vernomen. Blogspot heeft ook wel een enorm veiligheidscordon om het reactiegebeuren opgetrokken. Daar voel ik me aan de ene kant veilig bij, maar aan de andere kant frustreert het mensen die willen reageren. En dan gaat natuurlijk het hele web 2.0-gedachtegoed verloren; het wordt meer 2.niks op deze manier. Soms voel ik me ook wel een pastoor die voor een lege kerk preekt. Maar - toegegeven - zelfs dat is leuk.
Onze man in Teheran (http://onzemaninteheran.com/), een van de blogs die ik volg, heeft duidelijk meer reageerders. Maar die schrijft natuurlijk vanuit een VEEL interessante plaats en heeft inmiddels landelijke bekendheid. Wat ik leuk vind van 'onze man' is dat hij van de woorden die je moet overtypen om aan de tonen dat je een mens en geen spamcomputer bent, echt iets gemaakt heeft. Het zijn allemaal woorden met betekenis in de Perzische cultuur, bijvoorbeeld 'siasi' (politiek) of Hafez of Khayam (beroemde Perzische dichters). Zou het daar misschien aan liggen?

2 opmerkingen:

velocitas zei

toepasselijke titel.

en: wie is haas, wie is schildpad?

en: zijn achtervolgende en achtervolgde niet tot elkaar veroordeeld?

en [citaat:] vat mar gewoon bier [einde citaat]

Festina Lente zei

Kijk, je hoeft maar een beetje te roepen, of de Velocitates van deze wereld melden zich al.
Dat verhaal van die haas en die schildpad heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen; dus de vraag wie nou wie is en waarom kan ik helaas niet voor je beantwoorden.
Met je citaat geef je overigens wel een gedeelte van je identiteit prijs; proost!